loading...
نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان بازدید : 43 سه شنبه 20 اسفند 1398 نظرات (0)

تعریف :

 

باشگاه مشتریان را می توان یك كلوب  برای ارتباط  بین افراد یا سازمان ها تعریف كنیم كه بوسیله یك ارگان و به منظورایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضاء ایجاد شده است و به آنها مجموعه ای از منافع را ارائه می كند . هدف باشگاه مشتریان،‌‌‌‌فعال كردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها بوسیله ایجاد یك رابطه مستقیم است.

 

باشگاه مشتریان را به دو قسمت تقسیم می كنیم

 

باشگاه نامحدود : برای عضویت در این باشگاه نیاز به شرایط و هزینه نیست. برای سازمان هایی كه به عضو نیاز دارند مناسب است و اغلب تمامی اعضا از تمامی امكانات می توانند استفاده كنند.

باشگاه محدود : در این باشگاه افرادی كه تمایل دارند عضو شوند باید حق عضویت بپردازند و فرم مورد نیاز را كامل كنند.

 

نمونه باشگاه مشتریان                                                                                                                    

 

 Bolco یك رستوران زنجیره ای ‌در كشور آمریكا است كه از سیستم باشگاه مشتریان به بهترین شكل ممكن بهره برداری می كند. مشتریانی كه با كارت‌های تهیه شده توسط این شركت از آن‌ها خرید نمایند، به ازای هر 50 دلار خرید، یك محصول رایگان دریافت خواهند كرد. مهم نیست كه این محصول رایگان چه باشد. چه پكی كامل باشد یا  تمامی محصولات ارائه شده ، این ایده به تنهایی مشتریان زیادی را برای آن‌ها جذب نموده است و هم‌چنین مشتریان را به خرید مجدد از آن‌ها ترغیب  می كند . نكته حائز اهمیت نحوه ارتباط Bolco با مشتریانش می باشد .  Bolco  به زبان مشتریانش با آن‌ها صحبت می‌كند.  Bolco امتیاز مشتریان را با دلار مقایسه می كند و با نوشیدنی و مواد غذایی به آن‌ها پاداش می‌دهد. یعنی درست همان مواردی كه مشتریان برای آن از Bolco خرید می كنند.

 

برنامه وفاداری یك برنامه پاداش ارائه شده توسط یك شركت به مشتریانی كه اغلب به صورت مداوم از شما خرید می كنند و یا ترغیب مشتریان دیگر برای خرید از شما. یك برنامه وفاداری می تواند یك خدمات رایگان، پاداش، كوپن ها یا حتی محصولات آزاد را پیشبینی كند.

 

طبق گزارش سرشماری در سال 2015، خانوارهای آمریكایی در برنامه های وفاداری به طور متوسط 29 عضو دارند، اما تنها 12 نفر از آنها فعال هستند. شركت ها پول و وقت خود را از دست می دهند و مشتریان از كسب و كارهایی كه به آنها وفادار هستند ارزش بیشتری نمی برند.

 

این سوال كه چگونه می توان ارزش های كافی در برنامه های خود اضافه كرد تا مشتریان خود را بازگرداند برای مجموعه هایی مطرح میشود كه با توجه به رقابت در بازار و اشباع شدن آن مطلع و در جستجوی راهی برای جذب مشتریان قبلی خود هستند.

 

وقت آن رسیده است تا بخش فروش به دنبال سیستم های پاداش پیچیده و ارزش واقعی برای مشتریان با استفاده از برنامه وفاداری خود باشند. در اینجا چند ایده برای برنامه های وفاداری مشتری وجود دارد كه ممكن است به كسب و كار كمك كند.

از یك سیستم ساده استفاده كنید

این رایج ترین روش برنامه های وفاداری است. مشتریان مكرر امتیاز می گیرند كه به نوعی پاداش می پردازند. این كه آیا این یك تخفیف، یك هدیه بی نظیر، و یا خدمات مشتركین خاص است، مشتریان به سمت مقدار مشخصی از امتیازات برای جبران پاداش خود كار می كنند

 

با این وجود، شركت های بسیاری از این روش ها، ارتباط بین نقاط و پاداش ملموس را پیچیده و گیج كننده می دانند.

 

"چهارده امتیاز برابر با 10 هزار تومان است و 20 هزار تومن خرید بعدی شما در ماه فروردین شامل 50?  تخفیف میباشد"

 

... این پاداش نیست، این سردرد است.

 

اگرچه یك سیستم امتیاز، شاید شایع ترین شكل از برنامه های وفاداری است، لزوما برای هر نوع كسب و كار قابل استفاده نیست. برای كسب و كارهایی كه مكررا خرید كوتاه مدت را تشویق می كنند، این بهترین كار است.

 

یك رستوران زنجیره آمریكایی شناخته شده نمونه ای از یك شركت است كه برنامه وفاداری مبتنی بر امتیاز را به خوبی اعمال می كند. مشتریان با هر خرید كارت خرید آن رستوران را دریافت می كنند و كارت صرف مقدار پول می شود. هر 50 دلار یك مشتری رایگان. مهم نیست كه این آیتم با یك ساندویچ بزرگ یا یك اسموتی كوچك باشد: هنگامی كه مشتری 50 دلار كارت خود را ثبت كند، رایگان مخایبه خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وب سایت بهترین نرم افزار های باشگاه مشتریان ایران و انواع راهکارهای برای جذب مشتری و افزایش فروش بیان می شود
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 1,219
  • بازدید کلی : 5,684