loading...
نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان بازدید : 47 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)


اهمیت وفاداری مشتری


برای همه شرکت های دنیا، مشتریان عامل اصلی در نظر گرفته می شوند. در واقع مشتریان گروهی از افراد هستند که یک محصول را از میان تامین کنندگان مختلف انتخاب می کنند. بنابراین مهم است که در بین ارائه دهندگانی باشید که همیشه نسبت به سایر ارائه دهندگان انتخاب می شوند. بنابراین، قبل از انجام هر کاری، باید بدانیم وفاداری به چه معناست؟ و چگونه می توان در وفاداری مشتری موفق شد.
جذب مشتری و وفادار ساختن مشتریان به محصولاتشان باید هدف اصلی هر شرکتی باشد، زیرا وفاداری مشتری با راه حل های منطقی می تواند بخش زیادی از سود را به خود اختصاص دهد. باید از راه حل استفاده کرد تا مشتریانی که یک بار خرید می کنند بارها برای خرید برگردند. باید در نظر داشت که مشتریان وفادار مشتریان راضی هستند که بیش از هر تامین کننده دیگری ترجیح می دهند.
برنامه‌های وفاداری مشتری، برنامه‌های پاداشی هستند که یک شرکت برای تشویق مشتریان خود به خریدهای تکراری استفاده می‌کند. یکی از مزایای برنامه های وفاداری مشتری، وفاداری مشتریان به یک کسب و کار برای مدت طولانی است. با حفظ رابطه بین مشتری و شرکت به کسب سود در شرکت کمک می کند.
برنامه های وفاداری همچنین هزینه های تبلیغاتی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، زیرا مشتریان راضی و وفادار به طور خودکار محصولات شما را به دیگران معرفی می کنند. در دنیای رقابتی امروز، رقبای زیادی هر روز با استفاده از برنامه وفاداری مشتری در حال رشد هستند. در این شرایط شرکت ها برای رقابت با یکدیگر نیاز به تولید محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب دارند و نیازهای مشتریان را در اولویت قرار می دهند. روش های وفاداری مشتری به شرح زیر است:


انواع روش های وفاداری مشتری


  • - وفاداری با ارائه پیشنهادات ویژه.
    با ارائه محصولات رایگان، تخفیف ها و فرصت های خرید ویژه به مشتریان خود به طور منظم، می توانید وفاداری مشتریان خود را افزایش دهید و به آنها نشان دهید که رضایت آنها برای شما بسیار مهم است. با ارائه تخفیف تجمعی می توانید نتیجه مثبتی بگیرید. وقتی به مشتریان این حق را می دهید که اندازه تخفیف خود را انتخاب کنند، مانند "10٪ تخفیف یا اعتبار برای خریدهای بیش از 100 هزار و 20٪ تخفیف یا اعتبار برای خریدهای بیش از 300 هزار", واقعاً ارزش ارتباطی را به شما منتقل می کنید. مشتری به او همچنین می توان در نظر گرفت که پیشنهادات محدود زمانی می تواند منجر به خرید سریعتر شود. به عنوان مثال، به مشتریان بگویید که فقط می توانند از اعتباری که دریافت کرده اند در مدت 10 روز استفاده کنند، در غیر این صورت اعتبار از بین می رود.
    می توانید برای مشتریان خود کارت وفاداری صادر کنید. اگر محصولی باکیفیت و کم هزینه (مانند نوشیدنی) می فروشید، در هر خرید به مشتری تخفیف بدهید یا به جای تخفیف، در بازدید بعدی اعتبار خوبی برای خرید دریافت کنید.
    از مشتریان با روش های نظرسنجی بخواهید که بازخورد یا انتقاد خود را در مورد محصولات و خدمات جدید شما ارائه دهند. این باعث می شود آنها محصول را دوست داشته باشند. با ارائه محصولات و خدمات بیشتر (خدمات بیشتر از آنچه مشتری درخواست می کند) خدمات استثنایی به مشتریان منحصر به فرد خود ارائه دهید. (توضیحات این نوع مشتری ویژه در قسمت بعدی می باشد).
    چند مشتری بزرگ و وفادار می توانند بخش بزرگی از سود شما را تشکیل دهند، بنابراین ممکن است لازم باشد خود را با قانون 20-80 آشنا کنید. 80 درصد سود شما همیشه از 20 درصد مشتریان شما حاصل می شود، بنابراین ارائه سطح مشخصی از خدمات به آنها مهم است.
    ارائه هدایا و جوایز اعتباری به مشتریان وفادار، انگیزه آنها را برای ارجاع شما به دوستان خود دو چندان می کند، بنابراین آنها می توانند مشتریان وفادار شوند و از خدمات استثنایی بهره مند شوند.
    2- وفاداری از طریق پاداش و امتیاز
    باید بین مشتری و فروشنده اعتماد عاطفی ایجاد شود. پاداش مشتری بهترین راه برای ایجاد و حفظ رابطه عاطفی بین شما و مشتریانتان است. امتیاز دادن به مشتریان می تواند آنها را تشویق به خرید بیشتر کند. هرچه مشتریان امتیاز بیشتری داشته باشند، از خدمات و تخفیف های بیشتری می توانند استفاده کنند و هر چه بیشتر از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، امتیاز بیشتری کسب می کنند.
    راه حل دیگر این است که به جای تبلیغ آنلاین برند خود به کاربران امتیاز بیشتری بدهید تا بتوانید برند خود را بدون پرداخت هزینه زیاد تبلیغ کنید.
    در بخش انواع باشگاه مشتریان، سیستم های وفاداری مشتری را با استفاده از این رویکرد به طور کامل شرح می دهیم.
    برای دستیابی به سطح مشخصی از وفاداری، مشتریان را تشویق به کسب امتیاز بیشتر کنید.
    3- وفاداری کاربران با استفاده از شبکه های اجتماعی
    با به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتریان راضی، مشتریان مشابه به مشتریان وفادار تبدیل می شوند و درآمد ماهیانه شما افزایش چشمگیری خواهد داشت. شناسایی مشتری وفادار برند خود در شبکه های اجتماعی نه تنها وفاداری سایر مشتریان را تقویت می کند، بلکه نشانه بسیار قدرتمندی برای دوست داشتن سایر مشتریان است.
    اگر ابزار مناسبی در اختیار دارید، شمارش مشتریان وفادار برای یک برند کار ساده ای خواهد بود، زیرا اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان در دوره های زمانی مختلف به راحتی میزان رشد وفاداری مشتری را به شما نشان می دهد. افزایش تعداد بازدیدها، افزایش میانگین خرید مشتریان وفادار و کاهش فاصله بین بازدیدهای آنها از اثرات مثبت وفاداری مشتریان به شرکت شما است. البته دوره های تحلیل اطلاعات در شرکت های مختلف متفاوت است، به عنوان مثال برای یک رستوران می توان تحلیل رفتار مشتری را با فاصله سه ماهه و شش ماهه انجام داد. که در مقالات دیگر سایت به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.
    4- وفاداری مشتریان VIP با ارائه خدمات ویژه
    در این روش وفاداری مشتری، در ازای رسیدن به حد معینی، خدماتی متفاوت از سایر مشتریان مانند ارسال رایگان یا خدمات ویژه مبادله یا مرجوعی به مشتری ارائه می شود.
    این نوع خدمات علاوه بر هزینه مواد، احساس اهمیت و تفاوت را به مشتری باز می گرداند و این یکی از بزرگترین مشوق ها برای مشتریان وفادار به شما است.
    به مشتریان VIP بهترین تخفیف ها و پیشنهادات را بدهید.
    با ارائه خدمات اضافی و ویژه به مشتریان مهم خود نشان دهید که چقدر برای کسب و کار شما ارزشمند هستند تا هم مشتریان انگیزه خرید بیشتر پیدا کنند و هم سایر مشتریان برای رسیدن به این سطح سخت تلاش کنند. یک برنامه VIP می تواند یک نقطه تعامل قدرتمند بین شما و مشتریان وفادار شما باشد. برای مثال می توانید برای مشتریان VIP تخفیف های ویژه ای در نظر بگیرید، تخفیف هایی که شامل مشتریان عادی نمی شود. فراموش نکنید که در حالی که این تخفیف ها و خدمات اضافی را به مشتریان VIP خود ارائه می دهید، باید بتوانید این موضوع را به خوبی با آنها در میان بگذارید تا بدانند برای شما ارزشمند هستند. برای مشتریان VIP و در صورت رسیدن به سطح مشخصی، این سرویس شامل آنها نیز می شود.
    البته به یاد داشته باشید که با دادن چنین تخفیفی به سود خود لطمه ای وارد نمی کنید. تخفیف باید رایگان باشد. علاوه بر این، می توانید از روش های غیر پولی استفاده کنید و خدمات ویژه ای را برای مشتریان VIP در نظر بگیرید تا تجربه خاصی را برای آنها به ارمغان بیاورید، مثلاً در روز تولد آنها را با یک فنجان قهوه غافلگیر کنید!
    5- وفاداری مشتری از طریق ارتباط عاطفی با مشتریان
    این روش همچنین یک محرک عالی برای توسعه مشتریان وفادار است، شرکت در رویدادهای خیریه، تخصیص بخشی از درآمد به امور خیریه و به اشتراک گذاشتن فعالیت ها از طریق شما می تواند راهی برای وفاداری مشتریان به شما باشد.
    6- وفاداری مشتری با حفظ ارتباط و شخصی سازی این ارتباط
    حفظ برند و کسب و کار شما با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی یکی از راه هایی است که مشتریان به یاد می آورند و در نتیجه مشتری به شرکت شما وفادار می شود که یکی از عوامل کلیدی در حفظ این رابطه وفاداری مشتری است. شما کرد طبقه بندی ارتباط با مشتریان است. ذکر نام مشتری در پیامک ها، تماس با مشتریان و نظرسنجی های دقیق، سفارشی سازی خدمات هنگام مراجعه به مشتری، نمونه هایی از ارتباطات ویژه ای است که وفاداری مشتری را تضمین می کند.
    با استفاده از ابزارهای هوشمند مانند نرم افزار وفاداری مشتری، می توانید به راحتی ارتباط مشتری خود را شخصی سازی کنید.
    7- ادغام وفاداری مشتری با برنامه باشگاه وفاداری
    همه داده ها و برنامه های خود را از طریق یک پلتفرم به اشتراک بگذارید. در یک برنامه وفاداری مشتری، می توانید تمام داده های مشتری را که در قالب داده جمع آوری می کنید تجزیه و تحلیل کنید و برای هر مشتری تصمیمات شخصی بگیرید.
    به عنوان مثال، با یک سیستم یکپارچه، می توانید به راحتی محصولات خود را جدا کرده و مشخص کنید که مشتریان وفادار شما بیشتر کدام محصولات را خریداری می کنند. علاوه بر این، داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌عنوان یک کل نشان‌دهنده واقعی کسب‌وکار شما در یک سیستم یکپارچه است. اگر برنامه های وفاداری بتوانند به اطلاعات مناسب دسترسی داشته باشند، می توانند ابزار بازاریابی عالی باشند. ترکیب داده‌های فروش با برنامه‌های وفاداری، ارائه پیشنهادات شخصی به هر مشتری را ممکن می‌سازد. همچنین با کمک این برنامه می توانید پیامک های سفارشی برای مشتریان ارسال کنید تا در ذهن مشتری به شما یادآوری کنند. یک برنامه وفاداری مشتری می تواند امتیازات کاربر را به صورت دیجیتالی وارد سیستم کند و بعداً آنها را به عنوان پاداش به مشتری برگرداند. علاوه بر این،
    ادغام برنامه وفاداری با سیستم اجتماعی مشتری به شما امکان می دهد اثربخشی برنامه وفاداری خود را ارزیابی کنید. آیا مشتریان در هدایا شرکت می کنند؟؟؟ تجزیه و تحلیل کمپین ها و پیشنهادات تعریف شده در نرم افزارهای اجتماعی مشتری به راحتی پاسخ این سوال را به صورت گرافیکی و تحلیلی به شما نشان می دهد.
    راه دیگر برای ایجاد راحتی بین شما و مشتریانتان، ادغام یک برنامه وفاداری با یک دستگاه نقطه فروش مانند کارتخوان است. با یک سیستم یکپارچه، فروشندگان می توانند شماره شناسایی مشتری را وارد کنند یا کارت وفاداری آنها را اسکن کنند. بنابراین امتیاز خرید مشتری بلافاصله به حساب وی اضافه می شود. علاوه بر این، فروشندگان به راحتی می توانند تعادل امتیازات را بررسی کنند (تراز امتیاز) و اگر امتیازها به حد نصاب برسد، پاداش یا تخفیف اعمال کنند، این ارتباط و تجربه ای است که مشتریان شما می خواهند. تحقیقات در مورد شیوه های وفاداری مشتری نشان می دهد که 84٪ از مصرف کنندگان اظهار می کنند که امتیازهای پاداش وفاداری تجربه خرید را بهبود می بخشد و رضایت مشتری و لذت خرید را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
    با استفاده از پلتفرم یکپارچه، مشتریان می توانند کارت های وفاداری یا امتیاز را در سیستم آنلاین باشگاه مشتریان (وب سایت باشگاه مشتریان) یا با استفاده از اپلیکیشن باشگاه مشتریان (برای نصب روی گوشی های هوشمند) بازخرید کرده و شخصا خرج کنند. پلتفرم یکپارچه باشگاه مشتریان معادل یک تجربه خرید آسان و بدون درز است. وقتی سیستم‌ها را یکپارچه می‌کنید، به جای صرف زمان اضافی برای ورود به داشبوردها و نرم‌افزارهای جزیره‌ای، توانایی مدیریت متمرکز تمام برنامه‌های باشگاه مشتریان خود را در یک برنامه جامع به دست می‌آورید.

منبع:

https://landenbqcm04704.jts-blog.com/14453845/باشگاه-مشتریان-چه-اهمیتی-برای-کسب-و-کار-دارد
https://ricardofpag69247.blogsumer.com/14711998/باشگاه-مشتریان-چه-اهمیتی-برای-کسب-و-کار-دارد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وب سایت بهترین نرم افزار های باشگاه مشتریان ایران و انواع راهکارهای برای جذب مشتری و افزایش فروش بیان می شود
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 1,141
  • بازدید کلی : 5,606