loading...
نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان بازدید : 38 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

 
چرا بهتر است چاپ کارت پرسنلی با جنس pvc داشته باشیم؟

چاپ کارت پرسنلی با توجه به کاربردهای مختلف آن برای سازمان از مسائلی است که باید برای آن اهمیتی زیادی قائل شد، زیرا کارتهای پرسنلی به دفعات مکرر استفاده می شوند، بنابراین باید مقاوم باشند تا هزینه چاپ مجدد آن ها برای سازمان ایجاد نشود. پس بهتر است برای تهیه آن از بهترین جنس استفاده شود تا علاوه بر کیفیت بالا دارای ماندگاری باشد تا طی استفاده طولانی مدتی به راحتی آسیب نبیند. مناسبترین جنس برای این منظور پلی وینیل کلراید یا همان pvc است. پی وی سی پلاستیکی است که بسیار مقاوم و با دوام است و در صورتی که برای چاپ کارت پرسنلی از آن استفاده شود، کارت ها هم سبک و هم بادوام خواهند بود و در مقابل تا خوردگی و شکستن مقاوم خواهند بود. همچنین می توان روی آن ها طرح های مختلف با گرافیک زیبا ایجاد نمود.
چه فناوری هایی در چاپ کارت پرسنلی پی وی سی به کار میرود؟

کارت پی وی سی در انواع گوناگونی وجود دارند که عبارتند از :

  1.     کارت pvc ساده
  2.     کارت pvc هوشمند

کارت پی وی سی هوشمند نیز چندین نوع دارد که به شرح ذیل می باشند :

  •     کارت pvc مغناطیسی
  •     کارت pvc مایفر

اینکه کارت پرسنلی پی وی سی از کدام نوع کارت پی وی سی باشد به اهداف و کاربردهایی که شما برای آن در نظر گرفته اید بستگی دارد. این کارت به شکل های زیر می تواند طراحی شود :

    چاپ کارت پرسنلی مغناطیسی : کارت پرسنلی را می توان بر روی کارت مغناطیسی خام انجام داد. این نوع مشابه کارت های بانکی است که یک نوار مغناطیسی در پشت آن تعبیه شده است و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد. البته این نوع کارت از جنس تماسی است و می توان از آن برای کنترل ورود خروج کارکنان سازمان ها و شرکت ها نیز استفاده کرد. برای خواندن اطلاعات ذخیره شده روی کارت پرسنلی مغناطیسی می بایست از ریدر کارت مگنت یا همان دستگاه کارتخوان مخصوص کارت های مغناطیسی استفاده نمود. از آنجا که این نوع کارت ها از نوع تماسی هستند جهت برقراری ارتباط با دستگاه ریدر می بایست به صورت مستقیم با آن در تماس باشند.

    چاپ کارت پرسنلی مایفر : کارت پرسنلی را می توان بر روی کارت مایفر و غیرتماسی نیز چاپ نمود. روی این کارت ها نوعی تراشه الکترونیکی یا چیپ تعبیه شده است که قابلیت ذخیره اطلاعات را داد. در واقع در کارت پرسنلی مایفر با استفاده از امواج رادیویی و با بهره گیری از تکنیک RFID و تعبیه تراشه رادیویی در داخل آن می توان برای ذخیره اطلاعات پرسنلی استفاده نمود. برای خواندن اطلاعات ذخیره شده روی این نوع کارت نیز باید از دستگاه مخصوصی استفاده نمود که به ریدر مایفر معروف است و برای برقراری ارتباط با کارت پرسنلی نیازی به تماس مستقیم با آن ندارد.

کاربردهای چاپ کارت پرسنلی و لزوم استفاده از آن

    چاپ کارت پرسنلی همانطور که بیان نمودیم جهت شناسایی افراد و دادن مجوز برای دستیابی به امکانات شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال در شرکت ها و موسسات برای شناسایی هویت اعضای سازمان و کارمندانشان و کنترل ورود و خروج و کنترل تردد پرسنل به هر یک از اعضا کارت پرسنلی اختصاص می یابد.
    همچنین در اغلب سازمان ها، شرکت ها و ادارات مختلف به منظور تفکیک قسمت های مختلف سازمان و جهت بالا بردن سطح امنیت مرکز، اقدام به چاپ کارت پرسنلی برای کارمندان و پرسنل خود می کنند. حتی برخی از سازمان ها برای ارباب رجوع نیز کارت ورود مهمان اختصاص می دهند.
    چاپ کارت پرسنلی برای پرسنل سازمان ها و حتی مهمان ها نوعی حس رضایتمندی ایجاد می کند و موجب می شود که خود را جزئی حقیقی از سازمان بدانند.

تعرفه و قیمت چاپ کارت پرسنلی

تعرفه چاپ کارت پرسنلی pvc بر اساس اینکه کارت پرسنلی شما روی چه متریالی چاپ شود، متغیر خواهد بود.

به عنوان مثال امکان چاپ روی کارت پی وی سی خام ( 760 میکرون ، 500 میکرون ، 300 میکرون به صورت دورو یا یکرو) ، کارت پی وی سی خام براق ، شفاف ، برفکی ، کارت پی وی سی دور گرد ، کارت مایفر خام و سایر کارتهای خام pvc وجود دارد و قیمت چاپ کارت پرسنلی pvc روی هر کدام از کارت ها متفاوت خواهد بود.

به دلیل مقاومت و استحکام بیشتر می توان از کارتهای پی وی سی 760 میکرون (کارت هایی که جنس و ضخامتی مشابه کارتهای بانکی دارند) برای چاپ کارت پرسنلی سازمان ها و ارگان ها و حتی شرکتهای کوچک استفاده کرد.

چاپ کارت پرسنلی به دلیل وجود اطلاعات متغیر برای هر فرد از جمله نام و نام خانوادگی ، کد پرسنلی و … توسط دستگاه های مخصوص چاپ کارت pvc صورت می گیرد. شرکت almacard ماندگاری رنگ روی کارت پرسنلی شما را تضمین می کند، زیرا در این مجموعه چاپ توسط بهترین دستگاه های چاپگر مخصوص چاپ کارت پرسنلی پی وی سی انجام می شود.

منابع:

آلماکارت - چاپ کارت پرسنلی

vistaprint

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وب سایت بهترین نرم افزار های باشگاه مشتریان ایران و انواع راهکارهای برای جذب مشتری و افزایش فروش بیان می شود
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 1,166
  • بازدید کلی : 5,631